top of page

Alaus festivalis, kuris tęsiasi net 16 dienų ir dar kelios žavesio paslaptys iš Bavarijos

Neseniai grįžome iš įžymiojo alaus festivalio „Oktoberfest“, kurio metu, rodos, išprotėja visas Miunchenas 😈 Festivalio erdvė – tarsi atskiras miestelis, kuriame atsiduri kitoje realybėje ✈️

Bokalas alaus čia – tik 1 litro talpos (kaina – 10,80 Eur). Kai kurie vyrai varžosi ir stengiasi šią talpą išgerti kuo greičiau – per kelias akimirkas.

Mes nebandėme ir kitiems nerekomenduojame. Beje, ši alaus fiesta trunka net 16 dienų – šiemet net iki spalio 3 d.! 🍻

Įėjimas į ją – nemokamas. Tik pakliuvus į šią alaus oazę, pajunti, kad tai, kas čia įvyksta, čia ir pasilieka. Pirmiausia, ką galima išvysti – atrakcionai. Iš pradžių nesupranti, kokia jų paskirtis, bet po kelių bokalų viskas tampa aišku. Visa kita – maistas ir alus, alus, alus. Miestelyje – daugybė alaus daryklų pastatų, kitaip vadinamų palapinėmis. Tad belieka rinktis ir bandyti va bank.

Visgi beveik kiekvienoje palapinėje scenarijus daugmaž vienodas. Daugybė suolų, salės viduryje – muzikantai ir it vijurkai plušančios padavėjos. Juk visi nori festivalinio alaus! Daug kas pergyvena dėl laisvo suolo. Jei vykstate su didžiule kompanija – galite bandyti rezervuotis jį iš anksto, beveik prieš metus, ir ar gausite – didžiulis klaustukas, nes dauguma vietų būna pažadėtos VIP daryklos klientams, giminėms, na, intenciją supratote. Tačiau tikrai nereikia bijoti likti ant ledo – visų pastatų viduryje yra vietos, kur vyksta nuolatinė rotacija. Šiek tiek sėkmės bei kantrybės ir jums tikrai pasiseks. Mes visą suolą gavome po maždaug dešimties minučių.

Tiesa, atvykome 13 valandą, nes vakarėlis ten vyksta visą dieną. Vakare tikriausiai jau jums apskritai nepasisektų rasti laisvos sėdimos vietos. Bet ir būti ilgiau (mes išvykome apie 19 valandą) nelabai ir norisi, nes nors tuomet ir prasideda šokiai ant stalų, tačiau tuo pačiu prasideda ir visos su alkoholio padauginimu susijusios orgijos.

Taigi mūsų pasiūlymas šiam šėlsmui paskirti vieną dieną ir bent truputį pasižvalgyti po Bavariją. Iš Vilniaus skridome iki Miuncheno (skraidina Air Baltic už 140 Eur), bet apsistoti šiame mieste tikrai prabangu, tad pasirinkome Oberammergau miestelį, kurį galima pasiekti iš oro uosto traukiniu per pusantros valandos (bilieto kaina apie 20 Eur). O tas kalnų vaizdas... Jis atperka visą kelionės nuovargį.

Žinoma, jame nepaišlaidausi, bet pajusti ypatingą dvasią ir apsistoti bent kelioms dienoms tikrai verta. Juk būtent čia kas dešimt metų vyksta Kristaus kančios minėjimas. Dėl to, net ant pastatų sienų ir viešbučiuose galite matyti jo atvaizdą.

O kita geroji žinia – ne taip toli pilis (apie valanda kelio automobiliu), kuri iš tikrųjų atima žadą. Noišvanšteino pilis buvo sumanyta Ludwigo II, kuris taip ir neišvydo galutinio pilies statybų rezultato. Ši pilis yra viena lankomiausių vietų Vokietijoje. Iki jos viršaus nusigauti automobiliu neleidžiama – reikės pasitelkti karietą, autobusą arba savo kojas. Įdomus faktas – rūmų kopijoje Amerikoje „įsikūrė“ kompanijos „Disney“ animacinio filmo „Miegančioji gražuolė“ herojė. Tam, kad pajustumėte pilies didybę nebūtina apsilankyti viduje, svarbiausia – eikite Karališkuoju takeliu, kuris nuves į virs gilios bedugnės nutiestą Marijos tiltą. Susirinkus kelioms grupėms turistų, jis baugiai linguoja, tačiau tik taip pajusite tikrąją pilies didybę ir padarysite įspūdingų fotografijų. O jei jums dar negana – netoliese laukia dar viena pilis – Hohenšvangau.

Tad gal pats metas Bavarijai skirti daugiau nei 3 dienas?