top of page

Ryga vis dar gali stebinti

Šįkart į Latvijos sostinę vykome be jokių lūkesčių pamatyti dar kažką naujo ar neįprasto. Atrodo, tiek kartų būta, tad nebėra kuo stebėtis. Na, labai norint, aišku, visada galima atrasti, bet vienintelis siekis buvo tik kelioms dienoms pakeisti aplinką ir pasivaikščioti senamiesčio gatvelėmis. Ir, žinote, kaip ten sakoma su tuo planavimu… Planuok neplanavęs, vis tiek viskas pasisuks netikėtu kampu. Na, gerai, taip gal ir nesakoma, bet mums taip dažnai nutinka. Ir, tiesą pasakius, būtent tuo kelionės, net ir trumpos netolimos išvykos, žavi.

Tos kelios (tiksliau, pusantros) dienos Latvijoje tapo įsimintinos.

Viskas prasidėjo nuo neįtikėtinai spalio pabaigai išaušusios saulėtos dienos, labai smagaus „Eurolines“ vairuotojo (linkėjimai jam!) ir visai neprailgusios kelionės autobusu.

Ryga pasitiko dar skaisčiau šviečiančia saule, tad tik išlipusios iš autobuso, tarsi perskaičiusios viena kitos mintis, spontaniškai nutarėme - laikas prie jūros! 20 minučių traukiniu ir mes jau vietoje.

Jūrmala tokiu metų laiku apytuštė, bet taip gera pasivaikščioti pajūriu, ypač kai šildo saulės spinduliai, o fone - bangų mūšos garsas. Nepaisant atvėsusių orų, Jūrmalos paplūdimyje vis dar galima sutikti besimaudančių. Vieno tokio drąsuolio maudynes mums teko stebėti - pagyvenęs vyriškis ne tik žvitriai išsimaudė jūroje, bet savo ritualą pratęsė besimankštindamas vėjyje ir ignoruodamas ledinius lietaus lašus. Mes, savo ruožtu, nuo ledinio lietaus slėpėmės jaukioje kavinėje, įsikūrusioje ant balto paplūdimio smėliuko. Didžiuliai panoraminiai langai leido įsivaizduoti, kad iš tiesų prie jūros esame saulėtą vasaros dieną, o židinio kvapas priminė, kad vis dėlto jau prasidėjo šaltas, bet jaukus metų laikas.

Tiesa, neapsieita be nuotykių. Kai pabandėme susiorientuoti, kaip nueiti iki artimiausios traukinių stotelės, susidūrėme su kiek netikėtu fenomenu - abiejų telefonai staiga pasirodė beveik išsikrovę (nors autobuse juos pakrovėme iki 100 proc.). Taip iki šiol nesuprantame, kuo „ypatingos“ Jūrmalos bangos, kad būtent ten nutiko toks neįprastas dalykas. Laimei, tualeto prižiūrėtoja (prieš tai vaizdžiai, su visomis net smulkiausiomis detalėmis išpasakojusi savo nelengvo darbo kasdienybę) nukreipė mus tinkama linkme.

Kitą dieną iš vietinių nugirdome, kad Rygoje yra labai populiarus hipsterių kvartalas kodiniu pavadinimu - „Piens kvartals“. Nuskambėjo įdomiai, kodėl gi neapsilankius. Apsilankėme. Ir likome sužavėtos ten atrastomis kavinėmis bei barais. Pavadinimas, pasirodo, kilo nuo ten esančio baro-kavinės-klubo „Piens kafejnica“ (Aristida Briana iela 9a). „Piens“ oficialiai atidarytas 2009 m. Ir nuo tada, kaip papasakojo vietiniai, tapo itin populiarus savo organizuojamais vakarėliais bei kūrybinga atmosfera. Kadaise, beje, į jį patekti galėjo tik kviestiniai svečiai.

Šalia dar keli barai. Viename jų galima paragauti ir žymaus latvių alaus „Valmiermuiža“. Čia sumokėję 15 eurų gausite užkandį, pagrindinį patiekalą ir desertą.

Šiame kvartale ir istorinis apleistas pastatas, vadinamas Fon Stricka Villa. Anksčiau, kaip išsiaiškinome, šis pastatas naudotas įvairiems dalykams, pradedant alaus darykla baigiant Rumunijos ambasada, vėliau bene penkiolika metų jis buvo visiškai tuščias. Dabar čia rengiami įvairiausi koncertai, vakarėliai, madų šou, kitokie renginiai. Mes netyčia užsukusios (tiksliau, apsimesdamos nesusipratusiomis turistėmis) atradome Helouvyno vakarėlio aplinką.

Beje, tikimės, mes ne vienintelės, kurios kelionėse mėgstame pasilepinti ir užsukti paskanauti kokių nors patiekalų. Jei ir jūs tą megstate, štai kelios vietos, kurios vertos aplankyti.

Pusryčiams arba pietums - „Andalūzijas Suns“ (Elizabetes iela 83).

Pietums ar vakarienei - „Street Burgers“ (apie juos jau esame rašę).

Be galybės „instagramiškų“ vietų pavalgyti, Rygoje taip pat galima rasti įdomių modernaus meno parodų, kurios ne tik pastimuliuos vaizduotę, bet ir labai praturtins socialinių medijų srautą vaizdingomis nuotraukomis. Mums pasisekė apsilankyti net keliose plačiai tarptautinėje žiniasklaidoje nuskambėjusiose parodose - Rygos tarptautinėje bienalėje (RIBOCA) ir Arturs Analts „Matter to matter“. RIBOCA nustebino neįprastu lokacijos pasirinkimu - modernaus meno eksponatus kvietė apžiūrėti Latvijos universiteto gamtos mokslų fakultete, o meno kūrinių įvairovė vyravo nuo trumpametražių filmų iki 3D instaliacijų. O „Matter to matter“ ragino reflektuoti į žmonijos poveikį mus supančiam pasauliui.

Tiesa, nepatingėkite vaikščiodami Rygos gatvelėmis pakelti akių į viršų - juk tai vienas didžiausių Art Nouveau stiliaus centrų pasaulyje, žavintis šio stiliaus pastatais.